Společnost Valbek, spol. s.r.o. zapracovala na základě pověření Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nový návrh obchvatu obce Luštěnice včetně řešení křížení silnice I/38 s komunikací 275 druhé třídy spojující dálnici D10 s obcí Luštěnice. Nově zpracovaný návrh počítá s mimoúrovňovým křížením těchto dvou komunikací formou třípilířového mostu ve výšce zhruba 7 metrů nad současnou úrovní terénu a křižovatkou ve tvaru "diamantu" s nájezdy a sjezdy v obou směrech. Podzemní přeložka komunikace I/38 je z finančních a technických důvodů (zejména kvůli odvodnění) obtížně realizovatelná, a proto se s touto variantou dále nepočítá.
Zásadní změnou oproti původnímu návrhu ŘSD je rovněž výrazné oddálení obchvatu od obce na vzdálenost cca 190 metrů (původně navržená vzdálenost je vyznačená modrou čárou – viz obrázek níže). Součástí návrhu řešení obchvatu je i vybudování spojnice pro pěší a kola mezi obcí a částí Zelená (vyznačeno zelenou přerušovanou čárou). Křížení této spojnice se silnicí I/38 bude řešeno podchodem. Panelová cesta, která je k tomuto účelu využívána nyní, ztratí po realizaci obchvatu svojí funkci. Všechny náklady spojené s přeložkou budou financovány ŘSD.
Optimistická varianta počítá s tím, že do roku 2017 by mohlo být vydané územní rozhodnutí, stavební povolení nejdříve po roce 2019 (až po výkupu pozemků dotčených stavbou a vyřešení všech nezbytných legislativních formalit) a vlastní realizace stavby pak potrvá dva až tři roky. Uvedení obchvatu do provozu proto není s největší pravděpodobností reálné dříve než v roce 2024, spíše i později.
Pro zvětšení klikni na obrázek